Csukló fájdalom mozgatáskor. Mi okozhat ínhüvelygyulladást?


hogyan kezeljük a fogakat ízületi gyulladással csontritkulásos készítmények

Ha emellett végtagjaink a szokásosnál gyorsabban elfáradnak, esetleg zsibbadni kezdenek az ujjaink, akkor valószínűleg ínhüvelygyulladás áll a háttérben. Eláruljuk, hogyan előzhetjük meg és hogyan kezelhetjük a problémát!

csukló fájdalom mozgatáskor

Végtagjaink mozgatását az inak és izmok segítségével végezzük. Így nem csoda, hogy az ínhüvelgyulladás  leginkább ezeket a területeket érinti. Az inak monoton, sokszor ismétlődő terhelése, vagy az állandó feszítés miatt az ínhüvely begyulladhat, a gyulladás pedig akár krónikussá is válhat.

Miért fáj a csuklónk?

Csukló fájdalom mozgatáskor egyirányú terhelés hatására túltermelődhet az ízületi folyadék, feszülő, szúró érzést okozva, valamint megvastagodhat az ínhüvely fala, ami gátolja a végtag mozgatását.

Intő jel lehet, ha az adott csukló fájdalom mozgatáskor hamar elfárad, majd eleinte múló fájdalom jelentkezik. Előfordulhat görcsös feszülés, zsibbadás is, attól függően, pontosan milyen területeket érint a gyulladás. A legtöbben hajlamosak vagyunk elodázni a kezelését, amíg nem állandósul a fájdalom, ezzel azonban a hosszabbítjuk a teljes gyógyuláshoz vezető időt, ami még alap esetben is több hetet tesz ki.

Hogyan előzzük meg a bajt? Figyeljünk oda testünkre!

Ezért fájhat a csuklója

Végtagjaink fáradtsággal jelzik a bajt. Hallgassunk az intő jelekre, és zsibbadás, fájdalom vagy fáradtság esetén csökkentsük a terhelést, pihentessük a fáradt, fájó végtagokat! Mozgassuk át magunkat!

csukló fájdalom mozgatáskor

Ízületeink, izmaink átmozgatására nem csak edzés előtt van szükségünk. Egy-két nyújtógyakorlattal, csukló fájdalom mozgatáskor tornával pár perc alatt alaposan átmozgathatjuk elgémberedett tagjainkat — akár az irodai asztal mellett is.

csukló fájdalom mozgatáskor

Támasszuk meg a csuklónkat! Munkavégzés során használjunk segédeszközöket — csuklótámaszt, csuklóemelőt —, hogy ne terheljük csukló fájdalom mozgatáskor végtagjainkat feleslegesen. Tartsunk szünetet!

Nagyon fáj, és néha ropog – a csukló ínhüvelygyulladása | Magyar Nemzet

Ha monoton munkát végzünk, figyeljünk oda rá, hogy rendszeres időközönként tartsunk szünetet! Kerüljük az egyoldalú terhelést! Ha sportolunk, kerüljük az izmokat egyhangúan terhelő mozdulatokat. Ízületeink védelme érdekében pedig válasszunk megfelelő talpú, kényelmes lábbelit, csuklóvédőt, és szükség esetén használjuk rugalmas szorítókötést!

sűrű rostos kötőszövet gyógyszer

Hogyan kezelhető az ínhüvelygyulladás? Gyulladásos megbetegedések esetén fontos, hogy türelmesek legyünk önmagunkkal, és a gyógyulás érdekében pihentessük a végtagjainkat.

Csökkentsük a terhelést, és orvosi tanácsra használjunk gyulladáscsökkentő krémeket, tapaszokat. Rögzítsük rugalmas pólyával vagy merev rögzítővel az adott testrészt.

Ha a megkezdett kezelés hatására sem múlik a fájdalom, mindenképp keressük fel újra az orvosunkat.

  • DeQuervain szindróma DeQuervain szindróma A DeQuervain betegség a csuklón a hüvelykujj vonalában lévő inak megvastagodása, illetve azok ínhüvelyének gyulladásos szűkülete következtében jön létre.
  • Ízületi ízületi gyulladás és ízületi gyulladás
  • Panaszok Csukló Csukló A csuklópanaszok nagyon általánosak, a hétköznapok során egy rossz mozdulat, vagy túleröltetés miatt a házimunka közben, illetve az irodában a gyakori számítógéphasználat következtében is kialakulhat csuklófájdalom, ínhüvelygyulladás.
  • Mennyi glükózamint és kondroitint kell venni